Ga je een bedrijfsfeest organiseren? Wat een eervolle taak! Maar het betekent ook veel werk (naast je dagelijkse werkzaamheden), rekening houden met verschillende wensen en eisen… Wat ga je doen, op welke datum én welke locatie past daarbij?

De mogelijkheden hiervoor zijn zo legio, dat een blogbericht tekortschiet in het opsommen ervan. Daarom houden we het bij enkele, 5 praktische tips om rekening mee te houden.

  1. Originaliteit is geen ‘must’: in verwoede pogingen om maar zo creatief mogelijk te zijn, wordt steeds vaker de plank misgeslagen. Heus, goed eten, een gezellige locatie én leuke collega’s zijn eigenlijk al een garantie voor succes!
  2. In het verlengde daarvan…het is crisis, niet overal, maar in vele bedrijfstakken worden uitgaven kritischer bekeken. Veel geld uitgeven, dat is niet zo moeilijk. Themafeesten bijvoorbeeld, niet zelden prijzig en lang niet iedereen kan dit evenzeer waarderen. Kostenbewustzijn wordt door leidinggevenden zeer gewaardeerd!
  3. Zorg dat je vantevoren op de hoogte bent van dieetwensen en andere gebruiken; een vegetarier voelt zich ongemakkelijk met een carpaccio, een geheelonthouder wanneer er geproost en gedronken móet worden
  4. Nu we het toch over die drank hebben…de Engelse kerstborrels zijn berucht; niet zelden ontaarden die in regelrechte drankgelagen, met genante taferelen als gevolg. In sommige gezelschappen is dit niet zo een probleem (op de Zuidas bijvoorbeeld), maar voorkom dit zoveel mogelijk. Niet iedereen reageert evengoed op grote hoeveelheden alcohol, en je moet na het weekend of, nog erger, de volgende dag weer tegenover elkaar kunnen zitten. En dat wordt wat ongemakkelijk, als Wim die al jaren klaagt over zijn slechte huwelijk, na twaalf bier, Els van de administratie in de billen heeft geknepen…
  5. Zorg voor een positieve herinnering; we leven in een beleveniseconomie. Alles wat maar enigzins afwijkt van het ‘normale’, moet ‘gedeeld’ worden. Plan een aantal fotomomenten, zodat de iPhones in de zak kunnen blijven.